Scent Branding για Καταστήματα Κοσμημάτων

18 November, 2020

Scent Branding για Καταστήματα Κοσμημάτων

Πολλοί θεωρούν ότι τα κοσμήματα δεν είναι παρά μια απλή πράξη καλλωπισμού, όμως κάθε διακοσμητικό στοιχείο που επιλέγουμε να φορέσουμε καθορίζεται από πολύ ισχυρότερους παράγοντες, όπως είναι η βαθιά συναισθηματική αξία που φέρουν ή οι πολιτιστικές και κοινωνικές νόρμες που κοσμήματα της εκάστοτε εποχής αντιπροσωπεύουν.

Συχνά, το κίνητρο για κάθε αγορά κοσμήματος - είτε για προσωπική χρήση είτε για την προσφορά του ως δώρο – προέρχεται από συναισθήματα όπως αγάπη, ευτυχία, έπαρση ή ενοχή. Μέσω αυτής της συναλλαγής, ο πελάτης ελπίζει να εκφράσει το επιθυμητό συναίσθημα μέσα από ένα κόσμημα με προσωπική και ουσιαστική αξία. Λόγω των συναισθηματικών παραγόντων που επηρεάζουν την αγορά ενός κοσμήματος, είναι ύψιστης σημασίας τα καταστήματα να δημιουργήσουν μια περίτεχνη πολυ-αισθητηριακή εμπειρία - που περιλαμβάνει μουσική, άρωμα, χρώματα και υφές – η οποία θα διαμορφώσει ουσιαστικά την αντίληψη του πελάτη για την ποιότητα του brand και θα προσφέρει τη μέγιστη απόλαυση στην εμπειρία του με το κατάστημα (Mattila and Wirtz, 2008).

Η δημιουργία μίας αρμονικής ατμόσφαιρας στο περιβάλλον του καταστήματος μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση του συνολικού όγκου πωλήσεων (Laakso 2004, σελ. 57). Ακριβώς όπως οι πολύτιμοι και ημιπολύτιμοι λίθοι ενσαρκώνουν συγκεκριμένες έννοιες, ένα άρωμα υπογραφής ενεργεί με τρόπο τέτοιο ώστε να μεταφράζει τους στόχους ενός brand σε ένα άρωμα, προκαλώντας συναισθηματική ανταπόκριση από τον πελάτη. Ένα αισθησιακό άρωμα με Τριαντάφυλλο, Γιασεμί, Κρίνο της Κοιλάδας, Βανίλια, Μόσχο και Σανταλόξυλο μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα αγάπης, ασφάλειας και εμπιστοσύνης – όλα αυτά τα συναισθήματα που σχετίζονται με την επιθυμία για δαχτυλίδια αρραβώνων και γαμήλιες βέρες. Λόγω της βαθιάς σύνδεσης ανάμεσα στη μνήμη, το συναίσθημα και την αίσθηση της όσφρησης, η διάχυση του κατάλληλου αρώματος σε έναν χώρο πώλησης κοσμημάτων είναι ικανή να ενισχύσει την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση του πελάτη σε ένα brand, να αυξήσει την αξιοπιστία του brand και της εξυπηρέτησης και να συμβάλλει στη μειωμένη αντίληψη του χρόνου αναμονής. Brands κοσμημάτων με άρωμα υπογραφής, όπως το John Hardy, διαθέτουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και είναι πολύ πιο πιθανό να μείνει στη μνήμη σε σχέση με άλλα brands, καθώς οι πελάτες θυμούνται μια μυρωδιά με ακρίβεια 65% μετά από περίοδο 1 έτους, ενώ παράλληλα μπορούν να ανακαλέσουν οπτικά ερεθίσματα με μόνο 50% ακρίβεια μετά από μόλις 3 μήνες.