Μυρίζω, νιώθω, θυμάμαι

20 July, 2020

Μυρίζω, νιώθω, θυμάμαι

Είναι πλέον γνωστό πως το experiental (βιωματικό) marketing φέρει απίστευτα αποτελέσματα στις επιχειρήσεις, προσεγγίζοντας τους καταναλωτές σε προσωπικό επίπεδο, προσελκύοντάς τους συναισθηματικά και ικανοποιώντας την επιθυμία τους για προσεγμένα προσαρμοσμένες εμπειρίες.

Παρατηρώντας μια δυναμική αύξηση σε καμπάνιες experiental marketing και μια επένδυση ύψους 740 δισεκατομμυρίων δολαρίων που πραγματοποιήθηκε έως το 2020 μόνο στις ΗΠΑ, οι επιχειρήσεις κάθε είδους μπορούν αποδεδειγμένα να αλληλεπιδράσουν με το κοινό τους έχοντας ένα προσεκτικά μελετημένο πλάνο. Επί της ουσίας, σύμφωνα με την έννοια του experiental marketing, οι εταιρείες χρησιμοποιούν την κεντρική ιδέα ενός προϊόντος και το ενισχύουν με ένα σύνολο απτών, αισθητηριακών και διαδραστικών εμπειριών, που προσεγγίζει τους καταναλωτές διεγείροντας το συναίσθημα και προκαλώντας τη σύνδεση με το brand. Σε αντίθεση με την παραδοσιακή αντιμετώπιση του καταναλωτή με βάση ορθολογικά χαρακτηριστικά-και-οφέλη, το experiental marketing αντιμετωπίζει τους καταναλωτές ως συναισθηματικά όντα που έχουν ανάγκη να βιώνουν ευχάριστες εμπειρίες. Η έννοια του experiental marketing, έχοντας απεριόριστες δυνατότητες, περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα συνδέσεων που έχει δημιουργηθεί για να καλύψει κάθε brand και καταναλωτή. 

Είναι εμφανές πώς τα brands ανταγωνίζονται μεταξύ τους προκειμένου να δημιουργήσουν ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς, χρησιμοποιώντας καμπάνιες όπως επετειακά events που πληρούν τα standards του Instagram, αθλητικά επιτεύγματα που ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη, ακόμη και προωθώντας μια σειρά εξωτικών προορισμών που όλοι πρέπει να επισκεφθούμε έστω μια φορά στη ζωή μας. Καθώς οι εμπειρίες αυτές επιδιώκουν να διεγείρουν δημιουργικά κάποια σημεία επαφής που συνδέονται με τις αισθήσεις, η σύνδεση που μπορεί να πραγματοποιήσει μιας καμπάνια experiental marketing με την χρήση ενός μοναδικού αρώματος, είναι ικανή να ενθαρρύνει ισχυρότερους συναισθηματικούς δεσμούς, ακόμη και ανάκληση του αρώματος στη μνήμη, προκαλώντας έντονες και ευχάριστες αναμνήσεις από μια τέτοια εμπειρία. Εξάλλου, η αίσθηση της όσφρησης είναι αυτή που συνδέεται άμεσα με τα συναισθήματα και τη μνήμη μας, σε σύγκριση με όλες τις άλλες αισθήσεις. Ενσωματώνοντας το κατάλληλο άρωμα που ταιριάζει με την κεντρική ιδέα ή τον στόχο της καμπάνιας, οι πελάτες βυθίζονται σε μια πολυαισθητηριακή και αξέχαστη εμπειρία.

Φανταστείτε πως λαμβάνετε μια αποκλειστική πρόσκληση από μια πασίγνωστη μάρκα ουίσκι για ένα μυστικό pop-up νυχτερινό μπαρ. Καθώς μπαίνετε στον χαμηλά φωτισμένο χώρο, μεταφέρεστε πίσω στον χρόνο – βλέπετε τα αστραφτερά μπουκάλια να περιβάλλουν το μπαρ, νιώθετε τη ζεστασιά από τις ζωηρές φλόγες στο τζάκι, γεύεστε την πολυπλοκότητα αυτής της σπάνιας έκδοσης ουίσκι, ακούτε την jazz μουσική που απλώνεται ομοιόμορφα στον χώρο και, το πιο σημαντικό, μυρίζετε ένα φιλόξενο και νοσταλγικό αρωματικό μείγμα από κρεμώδες σανταλόξυλο, γλυκά καπνισμένο καπνό, καραμελωμένο κεχριμπάρι και μια νότα από περγαμόντο, που ενισχύει τη μυστικιστική και αισθησιακή ατμόσφαιρα. Αυτή η εμπειρία αισθήσεων, σε συνδυασμό με ένα προσωποποιημένο άρωμα, μεταφράζεται σε μια μακροχρόνια ανάμνηση, καθώς ένα άρωμα έχει την ικανότητα να δημιουργεί αναμνήσεις που διεγείρουν περισσότερο τα συναισθήματα από αναμνήσεις που δημιουργούνται μέσω των άλλων αισθήσεων.

Με δεδομένο την αδιαμφισβήτητη επιτυχία του experiental marketing, είναι απόλυτα λογικό να συνδυάζουμε τα πρόσθετα οφέλη του scent marketing στο σύνολο μιας καμπάνιας και μιας στρατηγικής marketing, έχοντας ως στόχο την αυξημένη αντίληψη μιας προσωπικής σύνδεσης, προκαλώντας συναισθηματικές αντιδράσεις και προωθώντας μακροχρόνιες αναμνήσεις μέσω της εμπειρίας με ένα brand. Επικοινωνήστε με την Air Aroma και μάθετε περισσότερα σχετικά με τον τρόπο που ένα άρωμα μπορεί να αναβαθμίσει την δική σας καμπάνια experiental marketing.